Biuro Ministra
Dyrektor: Dominika Waligórska
Zastępca Dyrektora: Magdalena Soszyńska
tel. 22 245 59 31
e-mail: sekretariat.bm@mc.gov.pl
Czym się zajmujemy?
Realizujemy zadania związane z obsługą parlamentarną, rządową i protokolarną ministra i wiceministrów.
Odpowiadamy za politykę informacyjną ministerstwa, w tym m.in. za kontakty z mediami, stronę internetową, biuletyn informacji publicznej i media społecznościowe.
Do naszych zadań należy również prowadzenie kontroli, odpowiadanie na skargi, wnioski i petycje oraz wnioski o dostęp do informacji publicznej.
Kliknięcie w link spowoduje rozwinięcie tekstu poniżej Szczegółowy zakres zadań Departamentu(Rozwiń)
1) obsługa parlamentarna, rządowa i protokolarna Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
2) wykonywanie zadań związanych ze strategią komunikacyjną Ministerstwa, w tym:
a) obsługa informacyjna i prasowa Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu w porozumieniu z Rzecznikiem prasowym,
b) opracowanie strategii komunikacyjnej Ministerstwa w porozumieniu z Rzecznikiem prasowym,
c) inicjowanie i koordynowanie wybranych kampanii społecznych w obszarach działania Ministra we współpracy z Rzecznikiem prasowym,
d) współpraca z komórkami komunikacji społecznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ministerstw oraz innych urzędów,
e) prowadzenie i rozwijanie strony internetowej Ministerstwa, profili Ministerstwa na portalach społecznościowych, oraz innych narzędzi dwustronnej komunikacji;
3) obsługa interesariuszy Ministerstwa, w tym:
a) prowadzenie spraw związanych z załatwianiem skarg, wniosków lub petycji wpływających do Ministerstwa,
b) udostępnianie informacji publicznej oraz udostępnianie i przekazywanie informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania, w szczególności prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego,
c) obsługa infolinii Ministerstwa;
4) prowadzenie spraw w zakresie przyznawania patronatów honorowych Ministra;
5) prowadzenie ewidencji podmiotów, do których składów osobowych zostali powołani Minister, Sekretarz Stanu lub Podsekretarz Stanu;
6) prowadzenie ewidencji podmiotów, do których składów osobowych zostali powołani pracownicy Ministerstwa;
7) koordynowanie udziału Ministra i jego przedstawicieli w posiedzeniach zespołów międzyresortowych, komisji, komitetów, rad, instytucji dialogu społecznego oraz organów instytucji rządowych i organizacji pozarządowych;
8) organizowanie i obsługa posiedzeń Rady do Spraw Cyfryzacji;
9) koordynowanie i udzielanie odpowiedzi na wystąpienia posłów i senatorów, komisji sejmowych i senackich, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w sprawach parlamentarnych, a także Rzecznika Praw Obywatelskich;
10) koordynowanie odpowiedzi na wystąpienia Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w sprawach nienależących do właściwości innych komórek organizacyjnych; Dziennik Urzędowy Ministra Cyfryzacji – 7 – Poz. 47
11) obsługa krajowych wyjazdów służbowych Członków Kierownictwa Ministerstwa;
12) organizacja wizyt i spotkań z udziałem Ministra i pozostałych Członków Kierownictwa Ministerstwa na szczeblu krajowym;
13) zapewnienie obsługi sekretarskiej Członków Kierownictwa Ministerstwa;
14) prowadzenie ewidencji pełnomocnictw i upoważnień udzielanych Ministrowi;
15) przygotowywanie materiałów informacyjnych dla Ministra;
16) prowadzenie kontroli:
a) w komórkach organizacyjnych Ministerstwa, organów podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych i w urzędach obsługujących te organy oraz w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych,
b) udzielania, wykorzystania i rozliczania dotacji pod względem legalności i oszczędności wykorzystania środków finansowych przekazanych z części budżetu państwa, której dysponentem jest Minister, na zadania zlecone oraz rzetelności prowadzenia dokumentacji księgowej,
c) działania systemów teleinformatycznych, używanych do realizacji zadań publicznych albo realizacji obowiązków wynikających z art. 13 ust. 2 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, pod względem zgodności z minimalnymi wymaganiami dla systemów teleinformatycznych lub minimalnymi wymaganiami dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej;
17) współpraca z organami kontroli upoważnionymi do przeprowadzania kontroli w Ministerstwie, w tym udzielanie odpowiedzi na wystąpienia organów kontroli, zgłaszanie zastrzeżeń do wyników kontroli oraz udzielanie odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne i monitorowanie realizacji wniosków pokontrolnych, z wyłączeniem kontroli projektów, w których koordynacja czynności kontrolnych i monitorowanie zaleceń są zastrzeżone dla innych komórek organizacyjnych;
18) prowadzenie spraw wynikających ze sprawowania przez Ministra nadzoru nad fundacjami;
19) koordynacja działań z zakresu kontroli zarządczej prowadzonej przez Ministra;
20) koordynowanie spraw związanych z nadzorem Ministra nad jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi;
21) prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem okresowej oceny przyjmowania i załatwiania skarg, wniosków przez organy i jednostki podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane oraz sporządzaniem rocznej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim;
22) zarządzanie Intranetem Ministerstwa;
23) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad:
a) Instytutem Technik Innowacyjnych EMAG,
b) Instytutem Maszyn Matematycznych.
Sprawy z zakresu audytu wewnętrznego w Ministerstwie, w tym zapewnienie obsługi Komitetu Audytu, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, prowadzi znajdujący się organizacyjnie w Biurze Ministra, podległy w zakresie swoich obowiązków Ministrowi, kierownik samodzielnego Zespołu Audytu Wewnętrznego.