Ws. nazw urzędów w systemie ePUAP oraz linków bezpośrednich do skrzynek ePUAP na wszystkich BIPach wszystkich urzędów administracji

Skarga

Skarga na organizację urzędów - dot. nazw urzędów

W związku, że w systemie ePUAP istnieje problem z odnalezieniem urzędów wg nazw, gdyż wiele urzędów ma niewłaściwie wpisaną nazwę w systemie, tj. niepełna nazwa. Powoduje to konieczność wybierania urzędów wg kolejności celem weryfikacji adresu w piśmie, co jest znaczącym utrudnieniem.

Sprawa została zgłoszona do Service Desk ePUAP, z którego otrzymano odpowiedź: [ePUAP Incydent nr 354133]
Nazwy urzędów są pobierane ze słownika REGON, ePUAP nie ma wpływu na to jaką nazwę podmiot zgłosił do GUS-u. 
Wnioskuję zatem, o zmiany nazw urzędów na właściwe (doprecyzowanie wg regionów - wskazanie w nazwie powiatu, województwa, itd.) tam gdzie tego nie uczyniono, aktualizując te dane jak wskazano w GUS lub KRS itp. Wskazana byłaby konsultacja w tej sprawie z Ministerstwem Cyfryzacji podążając za numerem incydentu, tj. 354133 który dotyczy sprawy.

 

Wniosek

W sprawie linków bezpośrednich do skrzynek EUPAP na wszystkich BIPach wszystkich urzędów administracji.

W odpowiedzi na pismo BM-WSKN.051.37.2017, pragnę wskazać rozwiązanie problemu do wykonania w 2h po odebraniu pisma lub 1 dzień.

1. Znaleźć kontakt do osoby, która poprawia błędy i naprawia bugi w systemie ePUAP
2. Zlecić utworzenie funkcji tworzącej "mini widget" z treścią kodu html do przeklejenia z sekcji "ustawienia" kont, gdzie dany adres skrzynki ESP będzie z automatu podstawiany do skryptu widgetu w java script lub samego html.
a) w przyszłości uwzględnić reagowanie widgetu na centralne zmiany w systemie (reakcje na kliknięcie URL)
b) centralny widget z skrzynkami do publikacji zaznaczonych jako do przestawienia lub nie w raz z opisami lub bez.
3. Po zrealizowaniu pkt 2. powiadomić na strona ePUAP fakt istnienia funkcji oraz alertami urzędy.
4. Skierować do MSWiA informacje o istotnym udogodnieniu lub administratorom ePUAP, tak aby administratorzy BIPów i stron urzędowych mogli zaktualizować sekcję kontakt.

Średni koszt 100-200 zł za 2h dla programisty.

Wskazany problem istnieje nie dlatego, że "odnośniki do elektronicznych skrzynek podawczych
są podane w wersji takiej, jak uznało to za właściwe kierownictwo danego podmiotu" lecz dlatego, że nie stworzono korzystnych rozwiązań, dotychczasowe rozwiązania zmieniono lub zmodyfikowano tak że nie działają, w tym główne formularze, przykład: http://www.poznan.uw.gov.pl/epuap-elektroniczna-skrzynka-podawcza
- żaden z linków nie działa właściwie..
Większość urzędów jest przekonana, że można je odnaleźć w ePUAP, ale jest to nadzwyczaj utrudnione (m.in nie doprecyzowane nazwy w GUS/KRS itd.)

Dokumenty