Kupujesz online? Sprawdź, czy znasz swoje prawa. 14 marca rusza Tydzień z Internetem

Już za tydzień rusza kolejna edycja kampanii Tydzień z Internetem (Get Online Week) – tym razem poświęcona prawom konsumenckim. Jak zwrócić towar kupiony online? Na co zwrócić uwagę korzystając z e-konta w banku? Jak bezpiecznie logować się do poczty e-mail z publicznego komputera?  Tego wszystkiego będzie można się dowiedzieć podczas setek spotkań i warsztatów w całym kraju, które będą się odbywać m.in.  w szkołach, bibliotekach i pracowniach komputerowych. Tegorocznej edycji Get Online Week patronuje Ministerstwo Cyfryzacji.

07.03.2016 | umiejętności cyfrowe | TAGI: Tydzień z Internetem
Grafika promująca akcję "Tydzień z Internetem". Na grafice napis "Tydzień z Internetem" oraz mysz komputerowa.
Źródło: www.tydzienzinternetem.pl

Lista miejsc, w których odbywają się  wydarzenia w ramach tegorocznej kampanii jest dostępna na stronie Tygodnia z Internetem. Są tam również dostępne materiały edukacyjne i scenariusze spotkań – bo w kampanię może włączyć się każdy: wystarczy pobrać gotowy materiał ze strony i zorganizować spotkanie.  W kampanię można się włączyć również jako zwykły uczestnik – albo poprzez udział w wydarzeniu w okolicy, albo online. Jak to zrobić? Na przykład obserwując stronę kampanii i profil na Facebooku.  Organizatorzy przygotowali m.in. quiz internetowy, w którym będzie można sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą praw konsumenckich odpowiadając na takie pytania jak: co zrobić, jeśli kupione przez Internet buty okazują się za duże? Dokąd zwrócić się, gdy kupiony odkurzacz po miesiącu przestał działać?

Motyw przewodni obecnej edycji Tygodnia z Internetem - świadome korzystanie z sieci bezpieczne zakupy online -  jest inspirowany nową unijną strategią Jednolitego Rynku Cyfrowego, która koncentruje się przede wszystkim na znoszeniu barier w handlu i usługach elektronicznych.

Get Online Week to ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. Co roku w inicjatywę włącza się kilkadziesiąt krajów, mieszkańcy biorą udział w spotkaniach, seminariach czy warsztatach, dzięki którym odkrywają potencjał Internetu. W „Tydzień z Internetem” angażuje się wiele instytucji lokalnych, zwłaszcza bibliotek publicznych, ale również szkół, samorządów, pracowni komputerowych.

Na poziomie europejskim kampania koordynowana jest przez organizację pozarządową Telecentre-Europe. Polskim koordynatorem jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Tydzień z Internetem potrwa do 20 marca.

Polecane aktualności