Ministerstwo Cyfryzacji na bieżąco przygotowuje odpowiedzi ws. udostępniania danych z rejestru PESEL
Od końca sierpnia do 12 września br. do Ministerstwa Cyfryzacji wpłynęło ponad 8 tys. wniosków o sprawdzenie danych w bazie PESEL. Na każdy z nich zostanie udzielona odpowiedź, a w proces ten jest zaangażowanych prawie 30 urzędników z dwóch departamentów.
Jak dotąd udało nam się odpowiedzieć na ponad półtora tysiąca zapytań. Dziennie otrzymujemy średnio 800 nowych zapytań. Obsługa pojedynczego wniosku jest złożonym procesem, każdy wniosek jest analizowany oddzielne – sposób i czas obsługi uzależniony jest od wskazanego przez obywatela zakresu dat i treści wniosku, która potrafi być znacząco zróżnicowana. Dla przykładu – czas obsługi wniosku, przy którym konieczne jest wezwanie do uzupełnienia braków formalnych to minimum kilka dni. Na bieżąco odpowiadamy na pytania o informację w jaki sposób prawidłowo złożyć wniosek. Ze względu na liczbę wniosków, dbałość o precyzję udzielanych odpowiedzi oraz mając na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, obsługa wniosków może się wydłużyć.
Czytaj także
- 13.09.2017 Oświadczenie dot. komunikatu GIODO w sprawie bezpieczeństwa danych w rejestrze PESEL
- 30.08.2017 Już 24 miliony Polaków mogą potwierdzić swój Profil Zaufany (eGO) bez wychodzenia z domu
- 25.08.2017 Body leasing w resorcie cyfryzacji
- 22.08.2017 Krzysztof Szubert o projektach MC na Światowym Kongresie Bibliotek i Informacji
- 16.08.2017 Podpisano z CPPC Porozumienie o dofinansowanie na realizację projektu „E-Zamówienia – Elektroniczne Zamówienia Publiczne”