NIK o e-usługach. Ministerstwo Cyfryzacji już działa
Najwyższa Izba Kontroli publikuje raport „Świadczenie usług publicznych w formie elektronicznej na przykładzie wybranych jednostek samorządu terytorialnego”. Izba zwraca uwagę, że mimo dużych sum wydanych na platformy usług elektronicznych w urzędach, ich wykorzystanie jest znikome.
Kontrola dotyczy okresu od 1 stycznia 2014 roku do 30 października 2015 roku.
Ministerstwo Cyfryzacji w pełni podziela wniosek NIK, że konieczne jest zwiększenie liczby obywateli korzystających z elektronicznych usług administracji. Jest to priorytet resortu.
Właśnie ze względu na niewydolność państwowych systemów służących e-usługom, na którą wskazuje NIK, do obsługi wniosków składanych on-line w programie „Rodzina 500 plus” zaangażowane zostały banki ze swoimi systemami transakcyjnymi. Popularność kanału elektronicznego wśród obywateli (ćwierć miliona złożonych w ciągu pierwszych 5 dni wniosków) potwierdza, że jest to właściwy kierunek.
Ministerstwo Cyfryzacji podjęło także niezbędne działania naprawcze, usprawniające zbudowane przez administrację publiczną systemy teleinformatyczne, w tym potwierdzające tożsamość w usługach e-administracji.
Dokumenty
Czytaj także
- 30.08.2017 Już 24 miliony Polaków mogą potwierdzić swój Profil Zaufany (eGO) bez wychodzenia z domu
- 25.08.2017 Body leasing w resorcie cyfryzacji
- 22.08.2017 Krzysztof Szubert o projektach MC na Światowym Kongresie Bibliotek i Informacji
- 16.08.2017 Podpisano z CPPC Porozumienie o dofinansowanie na realizację projektu „E-Zamówienia – Elektroniczne Zamówienia Publiczne”
- 11.08.2017 Obywatel.gov.pl - Sprawdź jak prosty jest nowy wniosek o 500+