NIK o e-usługach. Ministerstwo Cyfryzacji już działa

Najwyższa Izba Kontroli publikuje raport „Świadczenie usług publicznych w formie elektronicznej na przykładzie wybranych jednostek samorządu terytorialnego”. Izba zwraca uwagę, że mimo dużych sum wydanych na platformy usług elektronicznych w urzędach, ich wykorzystanie jest znikome. 

06.04.2016 | e-administracja

Kontrola dotyczy okresu od 1 stycznia 2014 roku do 30 października 2015 roku.

Ministerstwo Cyfryzacji w pełni podziela wniosek NIK, że konieczne jest zwiększenie liczby obywateli korzystających z elektronicznych usług administracji. Jest to priorytet resortu.

Właśnie ze względu na niewydolność państwowych systemów służących e-usługom, na którą wskazuje NIK, do obsługi wniosków składanych on-line w programie „Rodzina 500 plus” zaangażowane zostały banki ze swoimi systemami transakcyjnymi. Popularność kanału elektronicznego wśród obywateli (ćwierć miliona złożonych w ciągu pierwszych 5 dni wniosków) potwierdza, że jest to właściwy kierunek.

Ministerstwo Cyfryzacji podjęło także niezbędne działania naprawcze, usprawniające zbudowane przez administrację publiczną systemy teleinformatyczne, w tym potwierdzające tożsamość w usługach e-administracji. 

Dokumenty

Polecane aktualności