Tworzymy przyjazną e-administrację. Pomóż nam!
Najważniejszym celem zmian, które przygotowuje Ministerstwo Cyfryzacji jest ułatwienie Obywatelom korzystania z e-usług. Jak chcemy to zrobić? Po pierwsze i najważniejsze – udostępnić je na przyjaznej dla użytkowników platformie, z której będą mogli korzystać dzięki bezpiecznej e-tożsamości.
Ministerstwo Cyfryzacji pracuje nad przygotowaniem kompleksowych regulacji prawnych, dotyczących wykonywania zadań publicznych drogą elektroniczną. Zmian w pierwszej kolejności wymaga ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Doświadczenia wynikające z funkcjonowania jej zapisów od ponad 11 lat wskazują, że pomysły i rozwiązania sprzed dekady, które zapoczątkowały procesy informatyzacji administracji publicznej, wymagają zmiany w świetle aktualnie dostępnej technologii i w kontekście obecnych oczekiwań obywateli i przedsiębiorców.
Po co to robimy?
Będą one stanowiły odpowiedź na potrzeby i oczekiwania w zakresie związanym z m.in. z:
- zapewnieniem łatwego i powszechnego dostępu do bezpiecznych i jednocześnie wygodnych do wykorzystania środków identyfikacji elektronicznej umożliwiających korzystanie z e-usług publicznych,
- wprowadzeniem wygodnego i bezpiecznego modelu e-doręczeń,
- dostępem do rejestrów publicznych w celu umożliwienia wykorzystywania niezbędnych danych do załatwiania spraw urzędowych,
- stworzenie ram prawnych dla funkcjonowania Portalu Rzeczypospolitej Polskiej. To szczególnie ważne, bo ma on być jedną bramą dostępu do kompletnego katalogu publicznych usług cyfrowych, jak również informacji o podmiotach administracji publicznej;
- ustanowieniem standardowego sposobu zarządzania dokumentacją elektroniczną w administracji publicznej, w tym zasad dostępu do tej dokumentacji i wymiany danych.
Zgłoś pomysł!
By możliwie najlepiej sprostać tym wyzwaniom, zapraszamy wszystkich zainteresowanych budowaniem sprawnej i efektywnej administracji do zgłaszania propozycji zmian prawnych. Chcemy, aby projektowane przepisy były jak najlepiej dopasowane do oczekiwań Obywateli.
Czekamy na wszelkie pomysły i sugestie do 16 września 2016 r. pod adresem konrad.malinowski@mc.gov.pl lub na adres elektronicznej skrzynki podawczej MC.
Czytaj także
- 30.08.2017 Już 24 miliony Polaków mogą potwierdzić swój Profil Zaufany (eGO) bez wychodzenia z domu
- 25.08.2017 Body leasing w resorcie cyfryzacji
- 22.08.2017 Krzysztof Szubert o projektach MC na Światowym Kongresie Bibliotek i Informacji
- 16.08.2017 Podpisano z CPPC Porozumienie o dofinansowanie na realizację projektu „E-Zamówienia – Elektroniczne Zamówienia Publiczne”
- 11.08.2017 Obywatel.gov.pl - Sprawdź jak prosty jest nowy wniosek o 500+