1) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem organów oraz kierowników jednostek organizacyjnych, podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych w zakresie jego kompetencji oraz powoływaniem i odwoływaniem Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
2) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań dyrektora generalnego urzędu wynikających z ustawy o służbie cywilnej i ustawy – Kodeks pracy;
3) prowadzenie spraw związanych ze współpracą ze związkami zawodowymi działającymi w Ministerstwie;
4) współpraca z Szefem Służby Cywilnej w zakresie realizacji zadań służby cywilnej w Ministerstwie, w tym w sprawach związanych ze sprawozdawczością;
5) prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania i utrzymywania obiektu Ministerstwa;
6) zapewnienie dostaw i usług umożliwiających właściwe bieżące funkcjonowanie Ministerstwa, z zastrzeżeniem dostaw i usług na potrzeby administrowania wewnętrznymi systemami teleinformatycznymi wspierającymi pracę Ministerstwa;
7) prowadzenie gospodarki transportowej Ministerstwa;
8) obsługa spraw związanych z procesami inwestycyjnymi dotyczącymi nieruchomości Ministerstwa;
9) obsługa recepcyjna Ministerstwa;
10) zapewnienie obsługi prawnej w sprawach z zakresu zadań Biura, w tym zastępstwo procesowe Ministra i Dyrektora Generalnego Ministerstwa przed sądami;
11) prowadzenie Kancelarii Głównej Ministerstwa;
12) obsługa skrzynki mc@mc.gov.pl;
13) prowadzenie rejestru zarządzeń oraz decyzji Dyrektora Generalnego Ministerstwa oraz ewidencji pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
14) wykonywanie zadań archiwów zakładowych w Ministerstwie;
15) obsługa organizacyjno-techniczna Komisji Dyscyplinarnej Ministerstwa Cyfryzacji oraz Rzecznika Dyscyplinarnego;
16) prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa Ministerstwa.