1) administrowanie Zintegrowaną Infrastrukturą Rejestrów na potrzeby systemów teleinformatycznych, za funkcjonowanie których odpowiada Minister;
2) współpraca z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych w zakresie funkcjonowania i utrzymywania sieci dedykowanych do obsługi systemów teleinformatycznych;
3) prowadzenie spraw związanych z nadzorem, kontrolą i eksploatacją Centrum Certyfikacji oraz rozwojem Infrastruktury Klucza Publicznego (PKI);
4) współpraca z Departamentem Utrzymania i Rozwoju Systemów w zakresie:
a) wsparcia w obsłudze wniosków o dostęp do rejestrów i ewidencji pozostających we właściwości Ministra,
b) wsparcia w udostępnianiu danych rejestrów i ewidencji pozostających we właściwości Ministra;
5) administrowanie wewnętrznymi systemami teleinformatycznymi wspierającymi pracę Ministerstwa;
6) zbieranie informacji o zasobach teleinformatycznych Państwa;
7) monitorowanie mechanizmów współpracy istniejących oraz nowych systemów teleinformatycznych administracji publicznej;
8) koordynacja i monitoring zarządzania licencjami systemów teleinformatycznych Państwa;
9) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem adresacją IP wykorzystywaną na rzecz systemów teleinformatycznych podmiotów publicznych;
10) prowadzenie działań związanych z ujednoliceniem architektury systemów w celu zapewnienia integralności i efektywnej wymiany informacji;
11) prowadzenie spraw związanych z interoperacyjnością systemów teleinformatycznych administracji publicznej;
12) realizacja zadań związanych z wymianą informacji między Rzeczpospolitą Polską a innymi krajami Unii Europejskiej na potrzeby wyborów do Parlamentu Europejskiego.