Od papierowej do cyfrowej Polski
Strumień Cyfrowa Tożsamość pracuje nad cyfrową identyfikacją i uwierzytelnieniem obywateli w administracji publicznej i usługach
Główne cele:
- Wdrożenie federacyjnego modelu identyfikacji i uwierzytelniania oraz usług zaufania
-
Wdrożenie masowych mechanizmów identyfikacji i uwierzytelniania w e-Administracji
Zakres prac:
- Usankcjonowanie prawne (ustawy oraz rozporządzenia) oraz instytucjonalne federacyjnego modelu identyfikacji i uwierzytelniania oraz usług zaufania, w zgodzie z regulacjami europejskimi (eIDAS) oraz w uzgodnionym przez interesariuszy państwowych i komercyjnych modelu biznesowym
- Ustanowienie warunków technicznych i prawnych dla państwowego i komercyjnych dostawców usług eID oraz usług zaufania
- Budowa huba identyfikacji, integracja z dostawcami eID oraz cyfrowymi usługami publicznymi
Korzyści:
Obywatel:
- Upowszechnienie wykorzystywania środków identyfikacji elektronicznej
- Stworzenie i udostępnienie masowych usług zaufania umożliwiających zdalne oświadczanie woli w usługach publicznych
- Oszczędność czasu przy realizacji usług oraz obniżenie kosztów realizacji usług
- 10 milionów obywateli z wydanymi elektronicznymi tożsamościami
Przedsiębiorca:
- Stworzenie i udostępnienie masowego narzędzia e-identyfikacji umożliwiającego korzystanie z usług publicznych w sposób zdalny
- Wdrożenie głównych usług publicznych dla obywateli i biznesu w formule w pełni cyfrowej, ergonomicznej i bezpiecznej
- Stworzenie i udostępnienie masowych usług zaufania umożliwiających zdalne oświadczanie woli w usługach publicznych i komercyjnych
Administracja:
- Oszczędność czasu przy realizacji usług oraz obniżenie kosztów realizacji usług
- 80% czynności dokonywanych on-line, co spowoduje spadek kosztów funkcjonowania administracji